Doplňovat či nedoplňovat zpětně údaje do SEPNO za odbobí 2017?

Česká asociace odpadového hospodářství v návaznosti na množství opakovaných dotazů a náš samostatný písemný dotaz na MŽP, přináší finální odpověď MŽP formou stanoviska k věci povinnosti zpětného doplňování, či nedoplňování údajů za odbobí nefunkčnosti systému elektronické evidence odpadů do ISPOP.

Sdělení MŽP

Níže přinášíme aktuální sdělení MŽP k otázce zpětného ohlášení přeprav nebezpečných odpadů realizovaných od 1. ledna 2017 do okamžiku spuštění elektronického systému ohlašování přepravy nebezpečných odpadů.

 

"Odbor odpadů Ministerstva životního prostředí (dále jen „MŽP“) vydává toto sdělení k zajištění jednotného výkladu k otázce zpětnému ohlášení přeprav nebezpečných odpadů realizovaných od 1. ledna 2017 do okamžiku spuštění elektronického systému ohlašování přepravy nebezpečných odpadů (dále jen „elektronický systém“), ke kterému dojde 1. ledna 2018.

Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „zákon o odpadech“) neupravoval způsob ohlašování přepravy nebezpečných odpadů, v případě nepřipraveného elektronického systému. Jediným vhodným postupem pro plnění této povinnosti byla aplikace analogického postupu § 40 odst. 8 zákona o odpadech nastaveného pro případ přerušení provozu elektronického systému. Toto ustanovení kromě nastavení postupu během samotné přepravy požaduje, aby příjemce odpadů ohlásil do tří dnů po obnovení provozu elektronického systému všechny přepravy nebezpečných odpadů realizované po dobu přerušení provozu.

Režim § 40 odst. 8 zákona o odpadech je nastaven pro krátkodobé přerušení provozu elektronického systému. Doba, po kterou nebyl provoz elektronického systému zahájen, se postupně v průběhu roku 2017 prodlužovala. Situace, kdy provoz elektronického systému nebyl zahájen po dobu celého kalendářního roku, neodpovídá situaci, kterou upravuje § 40 odst. 8 zákona o odpadech. S ohledem na výše uvedené je třeba konstatovat, že zákon o odpadech nestanovuje příjemcům nebezpečných odpadů povinnost ohlásit během 3 dnů od zahájení provozu elektronického systému přepravy realizované v době od 1. ledna 2017 do zahájení jeho plného provozu. Integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností proto nebude takové zpětné ohlášení přeprav uskutečněných v rámci výše uvedeného období umožňovat.

Schválil: Ing. Jaromír Manhart, ředitel odboru odpadů"

Stanovisko MŽP ke stažení zde: oodp-sdeleni-mzp-sepno-dohlaseni-20171030.pdf [ 202.79 kB, PDF ]

 

Předchozí korespondence a stanoviska MŽP k evidenci a přepravě nebezpečných odpadů

 
Sdělení MŽP k ohlašování přepravy nebezpečných odpadů, ze dne 12.12.2016 oodp-sdeleni-mzp-epno-20161219.pdf [ 338.93 kB ]
 
Předchozí sdělení MŽP k ohlašování přepravy nebezpečných odpadů, ze dne 2.11.2016 odpoved-mZp.pdf [ 225.84 kB ]
 
Dotaz ČAOH na MŽP ve věci ohlašování přepravy nebezpečných odpadů, ze dne 4.10.2016 dopis-na-mZp---dotaz-k-eepno-pro-web.pdf [ 216.89 kB ]
 
 

Související články

Stanovisko MŽP k ohlašování přepravy nebezpečných odpadů od roku 2017

Jak ohlašovat přepravu NO v roce 2017? - Odpověď MŽP

 

Zdroj: Ing. Petr Havelka, ředitel České asociace odpadového hospodářství (www.caoh.cz)


Pravidelné zasílání novinek z webu ČAOH získáte po vložení vaší emailové adresy na titulní straně webu v sekci "Novinky emailem"

V návaznosti na již vydanou Příručku pro živnostníky a malé původce odpadů, nyní Česká...

Díky úsilí svozových, zpracovatelských a technologických firem sdružených v České...

Česká asociace odpadového hospodářství na základě dlouhodobé spolupráce s obecními svazy...

Pravidelné novinky e-mailem

Chcete získávat aktuální články přímo na Váš email?

Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.

Zpracování osobních údajů

Pro úspěšné využívání služeb, které tato webová stránka nabízí, v některých případech potřebujeme zpracovávat osobní údaje uživatelů.
Toto zpracovávání podléhá nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Známé také jako "GDPR".

Služby využívající osobní údaje

Uvedené osobní údaje zpracováváme pouze pro účely níže popsané. Osobní (ani žádné jiné) údaje nezpracováváme pro potřeby cíleného nabízení zboží nebo služeb. Osobní údaje neprodáváme ani neposkytujeme třetím stranám. Souhlas považujeme za platný do jeho odvolání, viz níže.

Odběr novinek e-mailem

Pro využívání služby odběru novinek e-mailem (abonentní systém) potřebujeme znát Vaši e-mailovou adresu. Tento údaj neuvádíme veřejně a slouží pouze pro potřeby odesílání e-mailů s novinkami.

Webové formuláře

Při odesílání webových formulářů na této webové stránce ukládáme Vaši e-mailovou adresu jako kontaktní údaj pro odpovědi. Tento údaj neuvádíme veřejně.
Webové formuláře mohou pro úspěšné odeslání požadovat další osobní údaje. V takových případech tyto údaje zpracováváme pouze pro potřeby vyhodnocení formuláře a neuvádíme je veřejně.

Odvolání souhlasu

V případě, že si budete přát odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů, kontaktujte pověřence pro ochranu osobních údajů.

Smluvní strany

Správcem těchto osobních údajů je Česká asociace odpadového hospodářství, Pod Pekárnami 157/3, Praha 9 – Vysočany.
Zpracovatelem je společnost ABRUPTA SERVIS s.r.o..